Motivi orgelskih krilnih vrat v bistvu posnemajo motive krilnih oltarjev. Če so pri oltarjih bolj v ospredju teološko razlagalne vsebine, se na orgelskih vratih pogosteje pojavljajo bolj čustveno obarvani dogodki ali prizori. Oltar je torej bolj beseda, kot prevladujoče človekovo komunikacijsko orodje, orgle pa so glasba in beseda skupaj, kar verjetno bolj skuša spodbujati nič manj pomemben del notranjosti, to je čuten in čustven del človeka. Orgelska krila tako z zunanjo podobo kažejo na razmišljanje in razpoloženje, v kakršno naj bi glasba usmerjala vernike.V postnem času so zaprta, pa ne zato, da bi se orgle manj slišale, kot mnogi domnevajo iz navade molčanja orgel in zvonov v velikem tednu, ampak zato, da se besedi in glasbi pridruži še spremenjena vidna podoba: pričakovanje.
(misel ob raziskovanju krilnih vrat po Vzhodnih Alpah, na sliki so orgle v Lienzu v omari iz leta 1618)
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.