Torek, 15. oktobra 2013
"Variacije nocoj niso z nami le v Vremšakovi skladbi, ampak so rdeča nit celotnega sporeda. Ko je Wammes dobil naročilo za Toccato Chromattico, je po naključju ugotovil, da bo izvedena v isti cerkvi, v kateri se je poročil Sweelinck, eden najpomembnejših orgelskih skladateljev. Odločil se je, da bo njegova nova skladba temeljila na Sweelinckovi Fantaziji cromatici. Sweelinck, prvi skladatelj, ki je pisal koralne variacije, je v svoji Fantaziji a 1 uporabil le eno temo, kar je za njegov čas neobičajno. Njegove fantazije predstavljajo pomemben korak v razvoju baročne fuge.
Koomans je variacijo ustvaril ne le v glasbi, ampak tudi v naslovu skladbe. Marsikdo, nevajen strokovne terminologije, naslov namreč prebere kot Coral Reef, glasba pa res bolj spominja na koralni greben kot na rifanje korala. Schmid je v svoji kompoziciji združil različne neo moderne kompozicijske sloge, a kljub temu ustvaril dokaj klasično trodelno obliko, v kateri je uporabil znan gregorijanski koral." (Barbara Pibernik v koncertnem listu)
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.